A+ | A-
GR | EN

 Login / Register to Livemedia


facebook_icon twitter_icon youtube_icon google_plus_icon instagram rss_icon

22/10/2015 Culture | "Η Μαγειρική του Αγίου Όρους" & Τα κρασιά Μυλοπόταμου

Culture |   
 

Share

1.379 total views
 
Sort by Date | Views
Περισσότερα από χίλια χρόνια, από τον καιρό του Αγίου Αθανασίου, ο Μυλοπόταμος με τα σταφύλια των αμπελώνων του παράγει νάματα πολλαπλώς ευλογημένα, τόσον χάριν μεταλήψεως όσον και χάριν ευφράνσεως εν γένει.
Στον θαυμαστό αυτό και άγιο τόπο εγκλιματίζονται και ευδοκιμούν ποικιλίες πολλές, με τον κόπο των ανθρώπινων χεριών, αλλά το διαρκές ευτυχισμένο αποτέλεσμα κάνει ευκάματο κάθε κάματο.Τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του τόπου προείδε άλλωστε ο Άγιος Αθανάσιος, γι’αυτό και όρισε, εκτός από αμπελώνας, ο Μυλοπόταμος να είναι και χώρος ανάπαυσης και ανασυγκρότησης των μοναχών που ταλανίζονται υπερβολικά από τη σκληρή άσκηση.

Εκατόν είκοσι έξι συνταγές, οι πλέον αντιπροσωπευτικές απ’ όσες συνηθίζουν οι Μοναχοί του Αγιώνυμου Όρους, από τη δίαιτα των οποίων αποκλείονται τα κρέατα, λευκά και κόκκινα. Οι μοναχοί του Αγίου Όρους επί διακόσιες ημέρες τον χρόνο νηστεύουν, οπότε ανάλογο είναι και το διαιτολόγιό τους.

Ο συγγραφέας, απευθυνόμενος στους αναγνώστες του, τονίζει πως ότι επιδιώκει είναι να δείξουν περισσότερη προσοχή στην παραδοσιακή κουζίνα των Ελλήνων, τη λεγόμενη Μεσογειακή. «Στα φαγητά που παρασκεύαζαν και έτρωγαν οι γονείς μας και οι πρόγονοί μας. Αυτή είναι η Αγιορείτικη κουζίνα, που έμαθα να μαγειρεύω επί τριάντα τρία χρόνια. Οι ειδικοί τη χαρακτηρίζουν υγιεινή, Μεσογειακή, διαιτητική κτλ., εγώ δεν ξέρω πώς να την ονομάσω… Εσείς πάλι πείτε την όπως θέλετε, καλογερική, μοναστηριακή. Αγιορείτικη ή και παραδοσιακή. Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι έχει ως βεβαιωμένο αποτέλεσμα λιγότερα τριγλυκερίδια και χοληστερίνη, συντελεί στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ ταυτόχρονα μειώνει και τα λοιπά επιβλαβή».

Το πλήρως εικονογραφημένο βιβλίο επιμερίζεται σε τρία μέρη: α) Ψάρια, β) Όσπρια και λαδερά, και γ) Μαλάκια και Οστρακόδερμα. Προηγούνται των συνταγών δύο κείμενα, υπό τύπον εισαγωγής, του Θεόδωρου Ιωαννίδη και Θανάση Γεωργιάδη, και ακολουθεί ένα επίμετρο (Το Αγιώνυμον Όρος), κατατοπιστικό για τον αναγνώστη που δεν γνωρίζει το Περιβόλι της Παναγιάς. Καλογηρικά άσματα, πατερικά κείμενα, παροιμίες και λοιπά ψυχωφελή παρεμβάλλονται ανάμεσα στις συνταγές, διανθίζοντάς τες καταλλήλως. Έχει μεταφραστεί σε επτά γλώσσες και κυκλοφορεί στα Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά, Βουλγάρικα, Ιταλικά, Ρουμάνικα και προσεχώς στα Ισπανικά.