• facebook_icon
  • twitter_icon
  • youtube_icon
  • instagram
  • rss_icon
  1. Home
  2. News
  3. Ν. Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών

Ν. Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών

Ν. Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών

Σε προγραμματικές δηλώσεις προέβη το μεσημέρι της Τρίτης από το βήμα της βουλής η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας μία σειρά από αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα: 

- Στην προσχολική εκπαίδευση: η υπουργός ανέφερε πως "εργαζόμαστε για να μπορέσει να γίνει πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση"

- Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

1) Απλούστευση των διαδικασιών για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.

2) "Θεσμική θωράκιση" σχολικών μονάδων, αναβάθμιση του ρόλου του Διευθυντή, νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργάνωση στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, σταδιακή κατάργηση "των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών".

3) Μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη.

4) Νέο σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.

5) Σταδιακή επίλυση του θέματος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, "για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις".

6) Επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.

7) Επαναφορά και ενίσχυση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

8) Μελέτη για ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.

9) Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα.

10) Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.

11) Δημιουργία προγραμμάτων σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

12) Νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

13) Καθορισμός ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

- Επαγγελματική Εκπαίδευση και Δια βίου μάθηση

1) Ίδρυση πρότυπων ΕΠΑ.Λ. και ενεργότερος ρόλος των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. 

2) Θέσπιση νέου παλισίου λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.

3) Στη Δια Βίου Μάθηση:
      Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.
   Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ενηλίκων για "τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού".

 

- Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

1) Κατάργηση ασύλου.

2) Ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν 2, πλην εξαιρέσεων.

3) Ενίσχυση της αυτονομίας και εξωστρέφειας των Ιδρυμάτων.

4) Θωράκιση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισαγωγή διαδικασιών αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Ολόκληρη η σχετική ομιλία της Υπουργού Παιδείας: 

 

 

© 2019 - Livemedia. All Rights Reserved